Wat mijn gekste eigenschap is en hoe ik daarmee mijn voordeel doe

Posted on 2 min. leestijd 187 bekeken
Vaak word ik zakelijk gezien geroemd om mijn voortvarendheid, doortastendheid en de snelheid waarmee ik aan de slag ga. Het is juist net dat ene stukje ongeduld wat diep binnen in me geraakt wordt, waardoor ik me als ware ik een bezetene van mijn taken kwijt.

En laat ik nu horen dat ongeduld juist niet als een pluspunt gerekend wordt. Het is louter en alleen dat ik me daardoor genoopt zie dat om te buigen naar positievere eigenschappen. Zo roept men ook wel eens dat ik behoorlijk opvliegend ben, maar ik stel dan dat ik gewoonweg alleen maar temperament bezit.

Zo zit ik nu een beetje te harrewarren met een langlopende kwestie. Ik ben klant van een provider die me tegelijkertijd radio, tv, telefonie en Internet levert. Op zich vind ik dat eigenlijk not done. Komt nog bij dat ik onlangs een dilemma bij diezelfde provider moest aankaarten, wat me 3 ellenlange telefoongesprekken kostte om alles weer in het gareel, in de juiste proporties, te krijgen. Ik kwam in gesprek met een dame die zich ten onrechte bemoeide met mijn bestaande pakket, de volgende heer kon het absoluut niets schelen wat hij ook maar moest doen in dit leven (zo kwam het over, althans) en alleen die laatste man wist me gericht en adequaat te helpen. Ik ben dan zo’n type dat zich afvraagt waarom het in drie onbehapbare stukken moet.

Men roept meestal dat het overal zo gaat. Alle providers hebben callcenters. Alle providers vinden het absoluut normaal dat je minstens twintig (20!) minuten in de wacht staat, eer je iemand die je kan bijstaan aan de telefoon krijgt. En ik vraag me nu af, of ik de enige ben die niet dat geduld kan uitoefenen? Ik ga me nadien dan weer serieus afvragen, of deze manier van werken wel zo functioneel is. Wil dan spontaan een open brief gaan pennen aan het management, waarvan ik weet dat die keihard onder aan de stapel met klachten verdwijnt.

Misschien ook komt het dat die peper in mijn achterste maakt dat ik absoluut niet ‘wens’ te worden behandeld als een nummer. Nee, natuurlijk, dat wil jij ook niet.

Maar dat stukje ongeduld maakt wel dat ik altijd op zoek ben, naar betere werkwijzen, snellere functionaliteit, en gerichte klantenservice. En ik meen dat de mensen waarmee ik samenwerk op projectbasis of ten langen leste, daar altijd wel weer hun voordeel mee behalen. Wat jij?

XOXO
signature

Abonneer je, zodat je geen post zal missen!

Vul snel je e-mailadres in...

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Er zijn nog geen reacties binnengekomen. Helaas.

Vorige
Bidden versus visualiseren
Wat mijn gekste eigenschap is en hoe ik daarmee mijn voordeel doe