Bij de opticien

Mijn moeders’ zicht ging vorig jaar hardhollend achteruit, waardoor we een bezoek brachten aan een bekende opticien in ons winkelcentrum in Haarlem-Zuid. Achteraf gezien werden we natuurlijk door hun goede naamsbekendheid verblind. En nu zitten we niet alleen met de gepeperde rekening van hun ietwat onethische verkooppraktijken, maar ook zijn we onaangenaam verrast door hun problemen met kwaliteitslevering.

Tijdens de oogmeting constateerde hun optometrist vorig jaar november dat mijn moeder aan beginnende staar leed. “Maar,” zo zei hij achteloos tegen mij: “Daar wil uw moeder nog niet aan!”

Hij verkocht mijn moeder dus schromeloos een nieuwe variobril met nieuwe montuur, plus leesbrilglazen, met vanzelfsprekend een behoorlijk prijzige rekening.

In januari dit jaar bezochten wij mijn moeders’ oogspecialist en werd haar meegedeeld dat ze inderdaad aan beide ogen aan staar moest worden geopereerd. Aldus geschiedde. In januari en februari dit jaar werd ze geholpen aan staar.

Na die staaroperaties bleek natuurlijk dat haar nieuwe aangemeten variobril met nieuwe montuur maar ook haar leesbril nog van nul waarde en nut meer waren. Dus togen wij opnieuw naar Federmann en legden het probleem voor, met de aanwijzing van de oogspecialist dat mijn moeder nu een Prisma zou moeten krijgen.

Niet alleen werd er heel schamper gereageerd op onze mededeling (zonder officieel recept van haar oogspecialist), want ál wat werd aangemeten was een leesbril zónder Prisma. Waardoor we het afgelopen half jaar niet 1x, maar wel 6x, terug moesten om haar leesbril opnieuw te laten corrigeren. Uiteindelijk luisterden ze naar míj́n smeekbede om toch maar een Prisma ten behoeve van die leesbril in te zetten.

Maar natuurlijk ontvingen we voor de meest recente brilglazen van zowel de variobril, alsook de leesbril, een spiksplinternieuwe factuur, die we ten einde raad maar hebben voldaan, zelfs al zijn beide brillen nog steeds niet geheel naar wens.

Wat ons nu rest is dat we nu alleen maar furieus terug kunnen kijken op deze wijze van werken. Duidelijk is dat Federmann, Haarlem-Zuid, ons never nooit niet meer ziet terugkomen als klant. Als was dat het laatste wat mij rest op deze aardkloot…

Delen?

Eén reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

scroll to top

© verwondervrouw.nl. Alle rechten voorbehouden

Ontdek meer van verwondervrouw.nl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder