E-mail: en de vraag waarom men niet of nauwelijks beantwoordt

serious ethnic young woman using laptop at home
Photo by Andrea Piacquadio on Pexels.com

Na al die jaren heb ik het eindelijk door. Men snapt het concept van e-mailen niet. Of juist wél. En snap ik het niet. Laten we het daar even op houden. Of toch niet? Want het loopt momenteel de spuigaten uit, lieve mensen.

Hoe dan ook. Ik ben pislink. Van de 99 e-mails die ik verstuur, ontvang ik louter 1 (ja één) antwoord. Een gericht antwoord op mijn vraag, verzoek dan wel mededeling. En dan nog voorzien van zo’n staaltje mansplaining, dat ik er spontaan beroerd van word.

Want tja, tussen al die nieuwsbrieven, spam en phishing mails ziet men natuurlijk nauwelijks nog het bos, want al die digitale bomen tussendoor, die kun je lukraak weggooien, nietwaar? Of gewoon – doodgewoon – in je spambox deponeren?

Het maakt helemaal niet uit, dat ik me Godbetert al die moeite heb getroost om achter jouw e-mailadres te komen. Het doet niets af aan het feit dat ik een heel verhaal heb gepoogd neer te pennen. En tot slot meedeel dat ik volgaarne een antwoord terug verwacht. Dat vergt toch geen wedermoeite? Waarom dan?

Dat een antwoord zou kunnen zijn dat je de e-mail in goede orde ontvangen hebt en dat je er wegens grote druk, drukst, drukte later op terugkomt, komt waarschijnlijk in niemands kop op. Een e-mail is wel het laatste waar je die drukke dag zin in hebt om te beantwoorden. Dus hopla, in de spambox ermee. Easy come, easy go!

Een stom e-mailtje kun je helaas niet verscheuren, after all. Gelukkig heb ik het brein van een olifant, zodat ik je kan spammen net zolang totdat je je leven weer op de rit hebt. Laat dat je waarschuwing zijn.

Delen?

4 reacties

  1. Oeh, irritant. Reageerden er echt zo weinig?

    Ik moet zeggen dat ik me er ook wel eens schuldig aan maak. Ik zal gaan doen wat jij hier voorstelt: ik kom erop terug terugmailen. Soms zit m’n hoofd namelijk zo vol en heb ik meerdere mails, dat ik niet alles ineens kan beantwoorden.

    Spam/reclame krijg ik niet veel meer. Sinds Black Friday nog minder, want elk bedrijf dat ruim een week voor BF met een BF-aanbieding kwam, heb ik me voor uitgeschreven. Ruimde goed op.

    Ik hoop dat je de volgende keer meer respons krijgt!

    1. @Ria: let wel, het betreft hier PR & Social Media mails wat ik doe namens een Stichting. Maar zelfs dan, zelfs als vrijwilliger krijg je geen respons. Ik vraag me inmiddels af, hoe dit dan wel gaat in het echte zakenleven…

  2. Irene, ik weet niet welk doel je hebt vanuit je PR & Social media mails natuurlijk. Ik ontving in mijn vorige baan echt heel veel ongevraagde e-mails (ik had me nergens voor aangemeld). Promotie voor trainingen, online seminars en kennismakingsgesprekken, zonder dat ik initiatief had genomen. In het begin reageerde ik er netjes op met de mededeling dat ik niet inging op ongevraagde e-mail. Veel bedrijven zagen dit juist als opening voor verder contact aangezien ik de moeite nam om te reageren….. Averechts effect dus van wat ik beoogde. Daarna ben ik dergelijke ongevraagde e-mails gaan markeren als spam zodat deze niet meer in mijn inbox terecht kwamen. Weet dus dat het soms ook gaat om de hoeveelheid e-mail die je ontvangt, vooral als het ongevraagd is, die leidt tot het onbeantwoord blijven.

    1. @Paul: Hi, fijn dat jij reageert. Ik snap dat best… maar waar blijft dat nette en behoorlijke in communicatie dan? Ik vind het vrij moeilijk om als PR & Social Media coördinator nog roem en faam te verkrijgen, als je straal genegeerd wordt… :-p

Wat je niet wilt missen:

scroll to top

© verwondervrouw.nl. Alle rechten voorbehouden

Ontdek meer van verwondervrouw.nl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder