Reanimatie

Joehoe. Ben inmiddels onder behandeling van een psycholoog. Geheel vrijwillig, dit keer. Ik moet het idee maar laten varen dat ik in dit leven alles alleen moet doen. Ik kan daar best wat hulp bij gebruiken. En hoera voor deze biecht mijnerzijds.

Er is een aantal zaken, zoals conflicthantering mijnerzijds, waar ik wel wat reanimatie bij kan gebruiken. Mijn psycholoog weet gelukkig van wanten want reeds bij mijn tweede bezoek aan haar, stelde ze EMDR voor. En gaandeweg dat proces voelde ik mezelf alweer wat opleven. Wat heel maf was, want mijn psych zei dat ik nadien beslist moe zou zijn en een stevig uurtje zou wegtukken. Maar niets van dat alles. Ik heb 3 dagen nadien in een opperste staat van euforie geleefd. Wat me dan weer doet twijfelen of ik wellicht een andere diagnose zou moeten krijgen dan die ik járen geleden bestempeld kreeg. Dat terzijde, want ik dwaal af.

Door die bijna permanente staat van euforie, dus, sta ik nu absoluut positiever tegenover die psychologische hulpverlening. Ik ben natuurlijk inmiddels ook wat ouder, en hopelijk, wat wijzer geworden.

Zo denk ik nu dat mijn hele gedachtenpatroon wel een nieuwe reanimatie mag beleven. Ik moet gewoon dringendst heropgevoed worden. Zodanig dat ik voor mezelf wat meer zelfrespect krijg en mijn zelfvertrouwen wat opgefleurd wordt. En dat ik mijn gevoelens ook weer een plek kan geven, want ik bespeur maar al te vaak en te veel dat mijn brein mijn zielenroerselen teniet wil doen.

Mijn hart, brein en buik moeten alle op 1 lijn komen te staan. En ik ben nu dankbaar en blij dat ik hiervoor best om wat hulp durf te vragen. Specialistische hulp. Op vrijwillige basis. Op een manier waarop ik weer van mezelf durf leren te houden. Zonder fratsen en tegensputteringen van mijn alter ego…

Gerelateerd:

1 Comment

Laat een reactie achter...

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

About me
Hoi... Ik ben Irene, bouwjaar 1967, en een gedreven schrijfster sinds 2002. Ik schrijf essays, columns en artikelen. Heb reeds een chicklit geschreven, ben werkzaam in de ICT en, tja, word thuis meestal wel herconditioneerd door mijn feline vriendje Coco en Shih Tzu, Kiki... Lees verder...
  • Mevrouw Niekje
    Nee! Wat een gast!! Goed dat je hem meteen hebt gezegd wat je van dit gedrag vindt.
  • Mevrouw Niekje
    Ik kan met het heel goed voorstellen Irene. Nu nog niet! Ik sta ook nog met twee benen in het
  • Ria
    Oh wat jammer van je lange haar! Bij mij wordt het bovenop ook plat als het langer wordt. En droog.
Sta jij er ook op?
banner Webloggerlijst.nl
Archief
Categorieën

Quote of the week

Van verwondering naar woorden...
me, myself and I
to top

© verwondervrouw.nl. Alle rechten voorbehouden