Stuk

Soms ga ik stuk. Dan zwelg ik in de wetenschap dat ik alleen – helemaal alleen – levend werd achtergelaten door een dode vader, dode moeder en nog erger een dode broer. Dan zwelg ik in het alleen zijn. Hoe zwaar het voor mij voelt om alle besluiten te moeten nemen, met name in het alleen zijn. Dan voel ik vaak: laat maar.

Dat erin zwelgen sta ik mezelf toe. Voor een paar uur. Een dag. Hoogstens. Maar – gelukkig – is mijn brein dat sentimentele gejammer al na een paar uur goed zat. Dan wil ik door. Verder. Positiviteit. Mooie dingen bedenken. Vrolijk zijn en lachen tot mijn kaken er pijn van doen.

Dan lees ik verhalen, liefst van de gewone mens over “Waarom denken wij eigenlijk dat het hier van ons is?” en voel ik me nadien alweer waanzinnig gelukkig.

Want ik ben op de goede plek geboren, tot zover kerngezond, dus schatrijk. Ik moet niet – lees: mag niet – zeuren. Ik moet vrolijk zijn, dansen op de golven van het leven. Want ik heb de mazzel immers, dat ik op de juiste plek was geboren.

Dát. En niet anders…

Gerelateerd:

Laat een reactie achter...

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

About me
Hoi... Ik ben Irene, bouwjaar 1967, en een gedreven schrijfster sinds 2002. Ik schrijf essays, columns en artikelen. Heb reeds een chicklit geschreven, ben werkzaam in de ICT en, tja, word thuis meestal wel herconditioneerd door mijn feline vriendje Coco en Shih Tzu, Kiki... Lees verder...
  • Mevrouw Niekje
    Nee! Wat een gast!! Goed dat je hem meteen hebt gezegd wat je van dit gedrag vindt.
  • Mevrouw Niekje
    Ik kan met het heel goed voorstellen Irene. Nu nog niet! Ik sta ook nog met twee benen in het
  • Ria
    Oh wat jammer van je lange haar! Bij mij wordt het bovenop ook plat als het langer wordt. En droog.
Sta jij er ook op?
banner Webloggerlijst.nl
Archief
Categorieën

Quote of the week

Van verwondering naar woorden...
me, myself and I
to top

© verwondervrouw.nl. Alle rechten voorbehouden